Colaborarea Gradinita-ScoalaColaborarea-Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:55
Marina - Leiana Tudosă
IMPORTANȚA ACTIVITĂȚILOR EDUCATIVE Grădinița Nr. 242, București „Să nu-i educăm pe copiii noştri pentru lumea de azi. Această lume nu va mai exista când ei vor fi mari şi nimic nu ne permite să ştim cum va fi lumea lor. Atunci să-i învăţăm să se adapteze.” (Maria Montessori -“Descoperirea copilului”) Modelarea, formarea şi educaţia omului cere timp şi dăruire. Timpul pe care îl trăim cere oameni în a căror formaţie, caracterul şi inteligenţa se completează…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:54
Prof. Tudoraş Corina
IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE DIN SĂPTĂMÂNA ŞCOALA ALTFEL Liceul Teoretic Lucian Blaga, Constanţa „Poţi învăţa în patru feluri: pentru şcoală, pentru viaţă, pentru tine şi pentru oricine.” André Maurois Este bine cunoscut faptul că activităţile educative din cadrul proiectului Şcoala Altfel sunt foarte aşteptate de către elevi, ei fiind atraşi mai ales de activităţi recreative, artistice, de vizite la diferite obiective, de excursii şi orice presupune ca loc de desfăşurare un cadru nonformal. Dacă pentru elevii…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:52
Prof. înv. primar Tudoran Ana-Maria
PREGĂTIREA VIITORULUI ADULT PENTRU O SOCIETATE ÎN CONTINUĂ SCHIMBAREScoala Gimnaziala „Anton Pann” ,,Omul nu poate deveni om decât prin educaţie.” I. CantSocietatea contemporană se îndreaptă spre o epocă a schimbărilor profunde desfăşurate la intervale scurte de timp, o epocă despre care putem spune că este dominată de accelerarea continuă a ritmului de viaţă al omenirii. Şcolii îi revine sarcina de a pregăti viitorul adult astfel încât să vină în întâmpinarea nevoii de schimbare, să o…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:50
Prof. înv. primar Tudorache Maria, Vlad Elena
Despre timpul liber Sc. Gimnazială „SF. Nicolae” Pietroşiţa Timpul liber este momentul de energizare, aş putea spune,pentru copii,dar şi pentru adulţi. Este o evidentă legătură între succesele şcolare ale copiilor şi modul lor de a-şi petrece timpul liber. Organizarea acestuia trebuie făcută cu multă grijă pentru a se evita şi a combate stresul şcolar. Părinţii trebuie să urmărească pas cu pas timpul liber al elevilor, astfel, scăpat de sub supravegherea lor se pot aştepta la…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:45
Prof. înv. primar Tudorache Alexandrina
Importanţa continuităţii dintre grădiniţă şi şcoală Liceul Teoretic ”Mircea Eliade” - Galaţi Încă de la vârste mici copiii sunt capabili să creeze, să înțeleagă, să se bucure de o creație plastică, să cultive emoții puternice. Potențialul creativ al copilului nu poate fi dezvoltat decât prin centrarea procesului de învățământ pe învățare creativă, prin crearea unui mediu favorabil acesteia încă de la grădiniță și continuat în școală. Pentru realizarea unei punți de legătură între grădiniță și…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:33
Prof. înv. primar Tudora Elena Ramona
ACTIVITĂŢILE EXTRAŞCOLARE ÎN ÎNVĂŢĂMÂNTUL RURAL ROMÂNESCŞC. GIM. MILOSTEA, LOC. SLĂTIOARA, JUD.VÂLCEAEducaţia este un proces limitat spaţial şi temporal, cu incidenţă determinantă asupra biografiei personale.Formarea individului după principii etice şi axiologice solide trebuie să devină un proces continuu, o coordonată a şcolii şi a societatii româneşti. Un educator ştie că pentru formarea personalitatii unui copil este necesar mai intâi să asigure un mediu educativ-formativ, aşa că pentru asimilarea de către elev a unor cunoştinte se impune…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:32
Educatoare Tatiana Tudor
Proiect tematic pentru „Școala Altfel”: „Eu și lumea mea” Grădinița cu Program Prelungit Nr. 5 STEP BY STEP Structură Școala Gimnazială „George Călinescu”, Onești, jud. Bacău Obiective de referință: - să participe la activităţile de grup, inclusiv la activităţile de joc, atât în calitate de vorbitor, cât şi în calitate de auditor; - să audieze cu atenţie un text, să reţină ideile acestuia şi să demonstreze că l-a înţeles; să recepţioneze un text care i…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:31
Prof. Maria Tudor
EDUCAŢIA FIZICĂ ŞI SPORTUL-ACTIVITĂŢI EDUCATIVE Şcoala Gimnazială ,,Tudor Arghezi” Piteşti Activităţile în afara clasei şi activităţile extraşcolare prezintă unele particularităţi prin care se deosebesc de activitatea din cadrul lecţiilor. Aceste trăsături se referă la conţinutul activităţilor şi la durata lor, la metodele folosite şi la formele de organizare a activităţii. Conţinutul activităţilor extradidactice nu este fixat de programa şcolară, ci de elevi, conform intereselor şi dorinţei lor. Adesea opţiunile lor merg spre activităţi care corespund…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:30
Prof. înv. primar Tudor Luminiţa Cristina
ROLUL SI IMPORTANTA ACTICITATILOR EXTRACURRICULAREEducaţia nonformală reprezintă ansamblul influenţelor educative structurate şi organizate într-un cadru instituţionalizat dar desfăşurate în afara sistemului de învăţământ. Notele carcateristice ale acestei forme de educaţie sunt legate de caracterul opţional al activităţilor organizate, participarea elevilor la stabilirea a ceea ce se va învăţa şi se va inteprinde, rolul discret al dascălului şi renunţarea la evaluari.Educaţia nu este un proces limitat spaţial şi temporal, cu incidenţă determinată asupra biografiei personale. Formarea…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:29
Prof. înv. primar Tudor Iuliana
Relatia grădiniță-școală exemple de bune practiciSc.gimn. Matei Basarab Targoviste Eficienta unui sistem national de invatamant este atunci cand este unitar și cand încurajează continuitatea între ciclurile de învățământ, inclusiv între cel preșcolar și primar.Se poate realiza o trecere eficienta de la gradinita la scoala printr-o serie de măsuri ce implică, în primul rând, stabilirea unui parteneriat permanent grădiniță-școală: discuții, schimburi de opinii, studierea reciprocă a documentelor oficiale, desfășurarea unor activități comune: jocuri distractive, de mișcare,…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:28
Prof. Tudor Felicia
IMPORTANŢA ACTIVITĂŢILOR EDUCATIVE EXTRACURRICULARE ŞI EXTRAŞCOLARE Liceul Teoretic ,,Horia Hulubei”Măgurele, jud. Ilfov Modelarea, formarea şi educaţia omului cere timp şi dăruire. Timpul istoric pe care îl trăim cere oameni în a căror formaţie caracterul şi inteligenţa se completează pentru propria evoluţie a individului. În şcoala contemporană eficienţa educaţiei depinde de gradul în care se pregăteşte copilul pentru participarea la dezvoltarea de sine şi de măsura în care reuşeşte să pună bazele formării personalităţii copiilor. În…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:27
Prof. înv. preșc. Tudor Daniela
”Colaborarea grădiniță-școală! Importanța activităților educative” GPN TOPALU- CONSTANȚA Prag, pod, etapă, barieră, un nou ciclu de dezvoltare etc..,oricum am numi momentul intrării copilului în școală, el nu trebuie să reprezinte pentru ,, boboc’’ dar nici pentru ceilalți, o stare de greu, de frustrări, de temeri, ci o provocare, o bucurie de a cunoaște lucruri noi, idei noi. Trecerea trebuie să fie firească și dorită. Tot ceea ce gândim și punem în practică trebuie să urmărească…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:27
Tudor Claudia
IMPORTANTA ACTIVITATILOR DESFASURATE IN CADRUL PROGRAMULUI “SCOALA ALTFEL” Programul ”Sa stii mai multe, sa fii mai bun” se desfasoara in fiecare unitate de invatamant preuniversitar cu participarea prescolarilor, cadrelor didactice si a parintilor. De obicei scoala impune anumite reguli, insa acest program permite tuturor sa iasa din cotidian, sa faca ceva nou, sa intareasca relatia copii-cadre didactice-parinti. Un parteneriat foarte important pentru dezvoltarea celor mici. Scopul programului este acela de a trezi interesul pentru activitati…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
Luni, 05 Septembrie 2016 07:26
Prof. înv. preşc. Tudor Catalina, educ. Popescu Ana Elena
Colaborarea dintre gradinita, scoala, familie Sistemul de invatamant ca produs al dezvoltarii sociale, a reflectat intotdeauna cerintele si posibilitatile oferite de societate, afirmandu-se, la randul sau, ca factor al dezvoltarii sociale. Sub impulsul cerintelor dezvoltarii sociale, sistemele de invatamant se modifica, tinzandu-se spre modernizarea metodelor de predare, a continutului, a formelor de organizare, precum si a formelor de colaborare, de cooperare dintre diferitele institutii educative. Una dintre sarcinile gradinitei, este pregatirea copilului pentru scoala, prin…
Publicat în
Colaborarea Gradinita-Scoala
|