Importanţa activităţilor educative. Colaborarea grădiniţă-şcoalăAutorii îşi asumă responsabilitatea pentru conţinutul materialului publicat!
Marți, 24 Februarie 2015 02:10
Prof. înv. preşc. Tiţa Tomescu
Grădiniţa nr 33 „Muguraşii” - structură a Şcolii Gimnaziale „Ecaterina Teodoroiu” Brăila Grădiniţa este locul, în care copilul capătă prima experienţă a vieţii în societate. Prin dimensiunile şi conţinuturile sale, ea constituie un cadru nou pentru copil, unde prin activităţile variate, noi şi interesante învaţă să se integreze prin joc în societate. Este o înşiruire de metamorfoze, de o coloratură afectivă intensă şi un dinamism nestăvilit. Adaptarea la noul mediu va fi de lungă durată,…
Marți, 24 Februarie 2015 02:10
Educ. Ichim Tanța-Nicoleta
Grădinița cu Program Prelungit Nr. 1 Odobești Județ Vrancea Pentru atingerea scopurilor educației este necesară existența unei interacțiuni, relații pedagogice. Ea funcționează într-o situație pedagogică, aceasta fiindu-i suport, în care se întâlnesc și se confruntă mai multe „forțe” rezultate din comportamentul copiilor/elevilor și al educatorilor/ profesorilor. Actul educațional desemnează procesul de schimburi ce intervin între termenii relației. Relațiile ce se stabilesc pot fi de mai multe tipuri. Mai departe vom lua în considerare relațiile ce…
Marți, 24 Februarie 2015 02:09
Prof. ed. Cocean Cristina, prof. înv. Cheiţă Mirela
Grădinița cu Program Prelungit Nr.5 Reghin, Școala Gimnazială „Augustin Maior” Reghin Județul Mureș Durata: - O săptămână: 7 - 13 aprilie 2014 - în cadrul săptămânii „Să știi mai multe, să fii mai bun” Argument: Ca primă experiență a copilului în societate, grădinița constituie un cadru nou, prin dimensiunile și conținuturile sale, prin activitățile noi variate și interesante. Adaptarea la acest nou mediu presupune eforturi perseverenteși de durată, progrese și regrese atât din partea copilului,…
Marți, 24 Februarie 2015 02:08
Prof. Olimpia Danţiş
Educaţia este o acţiune socială organizată. În consecinţă, ea se desfăşoară într-un cadru constituit pe baza unor tradiţii ce s-au acumulat de-a lungul existenţei sale. Factorii educaţiei se caracterizează prin aceea că asigură un cadru social organizat pentru desfăşurarea acţiunilor educative, în conformitate cu anumite principii directoare statuate şi revăzute în documente şi acte normative, acceptate şi recunoscute apoi ca fiind obligatorii pentru cei investiţi cu conducerea acestor acţiuni educative. Aceşti factori se constituie la…
Marți, 24 Februarie 2015 02:08
Prof. Lungu Daniela
Gradinita cu PP „Boboceii” nr. 19 Brasov Obiectivul general al proiectului: Asigurarea continuităţii procesului de instruire şi educaţie de la grădiniţă la şcoală prin familiarizarea preşcolarilor cu sala de clasă, cu ambientul, cu cadrele didactice ale scolii în scopul integrării lor cu succes în viaţa de şcolar. Argument: Pregătirea copilului pentru şcoală este considerată tot mai mult „funcţia majoră”, obiectivul final al activităţilor instructiv-educative din grădiniţă. Un rol important în pregătirea copilului pentru şcoală revine…
Marți, 24 Februarie 2015 02:07
Moise Larisa-Georgiana
Gradinita P.N. Nr. 1 Moreni, Jud. Dambovita Realizarea unui învăţământ unitar necesită respectarea unui obiectiv major, continuitatea în întreaga activitate educatională în special la nivelul claselor „praguri”. Această condiţie este valabilă şi pentru primele două trepte ale învăţământului: învăţământul preşcolar şi învăţământul primar. Mai precis, legătura reciprocă şi continuitatea trebuie sa fie asigurate intre grupa preşcolară şi clasa I. O asemenea continuitate va asigura o mai rapida adaptare a copiilor din clasa I la particularităţile…
Marți, 24 Februarie 2015 02:06
Educ. Dudici Eleonora-Livia
G.P.N. „Arlechino” Rădăuţi, Suceava Necesitatea colaborării strânse între grădiniţă şi familie este dictată de rolul deosebit de mare pe care îl joacă aceasta din urmă în educarea copilului. Încă de la naşterea copilului, familia exercită o influenţă considerabilă asupra dezvoltării sale fizice, intelectuale, sociale şi morale. Nu întâmplător înţelepciunea poporului nostru subliniază însemnătatea „celor 7 ani de acasa”. Cea mai mare parte a timpului el o petrece în familie, chiar dacă frecventează o grădiniţă sau…
Marți, 24 Februarie 2015 02:06
Guzu Floarea
Grădiniţa Nr. 2 Lunca Ilvei Motto: „Bucuria de a avea copii să o legăm de a-i forma ca oameni de valoare.” Vârsta preşcolară este, fără îndoială, temelia educativă a întregii vieţi. Această perioadă, ca îngrijire şi educaţie, formează temelia întregii vieţi de mai târziu. La reuşita copilului în viaţă contribuie în egală măsură principalii factori educativi: familia, grădiniţa şi şcoala. Asigurarea unui parteneriat real între aceştia, implicarea tuturor în realizarea unei unităţi de cerinţe va…
Marți, 24 Februarie 2015 02:05
Prof. înv. preșc. Niţucă Ioana-Aurora
Şcoala Gimnazială Iernut Structura Grădiniţa cu Program Normal Lechința Prima treaptă în sistemul de învăţământ este grădiniţa, care are ca scop principal pregătirea copiilor pentru şcoală. A educa un copil înseamnă a-i lua sufletul în mâini şi a merge împreună pe cărarea cunoaşterii. Implicarea celor doi factori esenţiali grădiniţă-şcoală în asigurarea demersului didactic, este o prioritate a învăţământului, legătura dintre grădiniţă şi şcoală se sprijină pe întărirea relaţiei de colaborare între învăţătoare şi educatoare, pe…
Marți, 24 Februarie 2015 02:04
Prof. înv. preşc. Mărginean Maria-Daniela
Şcoala Gimnazială Iernut Structura Grădiniţa cu Program Normal Lechința Pregătirea copilului pentru şcoală este considerată tot mai mult „funcţia majoră”, obiectivul final al activităţilor instructiv-educative din grădiniţă. Pasul către școlaritate reprezintă un prag ce implică o serie de aspecte psihologice specifice adaptării școlare, iar acest lucru imprimă o direcție generală a întregii perioade pe care copilul o va petrece în școală. Frecventarea grădiniței de către copil alături de crearea unei imagini pozitive a școlii în…
Marți, 24 Februarie 2015 02:03
Prof. înv. primar şi preş. Kristo Viorica, prof. înv. primar Bonchiş Marcela
G.P.P. „Floare de Colţ” Beiuş, Şcoala Gimnazială „N. Popoviciu” Titlul proiectului: „O lume minunată” Aplicant: Grădiniţa cu program prelungit „Floare de colţ” Beiuş Responsabil: Dir.Prof. Apostol Marioara Coordonator proiect: prof. înv. primar şi preşcolar Kristo Viorica Echipa de proiect: educatoarele de la „G.P.P. Floare de Colţ” Beiuş Argument: Prin actualul proces de reformă a învăţământului fiecare nivel de şcolarizare a copiilor a fost reconsiderat şi privit în sine ca o treaptă specifică educaţiei, având ca…
Marți, 24 Februarie 2015 02:02
Prof. înv. preşc. Nerghiş Snejana Milada
Şcoala Gimnazială Nr.7 /Grădiniţa P.N. „Prichindelul” Reşiţa Copilul este un mic univers, iar creşterea şi devenirea lui ca adult reprezintă un drum lung şi sinuos, plin de urcuşuri şi coborâşuri, al cărui aspect central îl reprezintă personalitatea, in toate aspectele ei. Pasul către şcolaritate reprezintă un prag ce implică o serie de aspecte psihologice specifice adaptării şcolare, iar acest lucru imprimă o direcţie generală a întregii perioade pe care copilul o va petrece în şcoală.…
Marți, 24 Februarie 2015 02:01
Prof. Petruța Mariana
Grădinița cu P.P. „Piticot” Cîmpeni, jud. Alba I. Argument Şcolarul mic și preșcolarul este implicat în viața socială prin apartenența sa la familie, la grupurile de joc și de învățare, dar și prin relațiile specifice pe care le poate stabili cu diverse instituții și organizații din comunitatea în care trăiește. De aceea procesul de socializare poate și trebuie să înceapă de timpuriu. Proiectul raspunde nevoii copilului de a comunica, de a se cunoaste, de a-si…
Marți, 24 Februarie 2015 02:01
Prof. înv. preșc. Gorcea Valentina
Grădinița cu Program Normal Cipău Într-o lume tot mai izolată, mai puțin dispusă pentru socializare (din motive de timp sau preocupări) cooperarea între factorii educaționali grădiniță-școalăfamilie devine necesară și se impune și ca obligație morală din partea acestora pentru a favoriza socializarea copiilor, pentru a-i familiariza prin exemple si modele cu adevăratele valori ale spiritualității umane. Pe de altă parte calculatorul si lumea sa virtuală fascinează copilul îndepărtându-l tot mai mult de ceilalți, de cuvântul…
Citeşte mai mult ... |